Braukšana kalnā

Avatar

By Lauric 01.12.2016 15:02:07

Member · 705 comments

Nopietnu apspriešanu par šo tēmu neatradu.Ievadam:Kur slēpjas tā sāls braucot kalnā?Kur slēpjas tas ātrums un izturība uzbraukt kalnā?Vai galvenais rādītājs šeit ir w/kg,iedzimtība un gēni,jeb vnk kopējā trennētība?Šim sāpīgajam jautājumam gribētos profesionālu atbildi rast.

Avatar

By Papuass 01.12.2016 15:06:33

Member+ · 2,978 comments

Pa asfaltu w/kg (trenē, w, met nost kg).
Pa smiltīm, dubļiem, saknēm klāt nāk tehniskais izpildījums: pedalēšanas vienmērīgums, labākās līnijas atrašana, svara sadalīšana, saķeres nodrošināšanai.

Avatar

By martinse 01.12.2016 15:21:33

Member · 149 comments

Sāls slēpjas inercē, piebraucot pie kalna smile


"Treniņš" raksta ar vienu "n"!

Avatar

By Lauric 01.12.2016 15:26:32

Member · 705 comments

Nerunāsim par pauguriem,bet gan kalniem.Pieņemam kā kalnu ideāli līdzenu asfalta segumu 500-1000-3000m garumā.Ok,kaut vai Siguldnieks.

Avatar

By Papuass 01.12.2016 15:31:59

Member+ · 2,978 comments

OK, tas nedaudz maina: Siguldniekā jābrauc tikai 2-4 minūtes, tik īsā distancē daudz kas ir galvā - jāspēj piespiest sevi paciest mocības.

Last edited by Papuass (01.12.2016 15:32:19)

Avatar

By 436 01.12.2016 15:38:11

Member · 822 comments

Sāls slēpjas tajā, ka braucot kalnā ir nepieciešama stipri lielāka jauda, lai tiktu uz priekšu. Ar to arī sākas visas grūtības
Zemes pievilkšanas spēks braucot kalnā prasa daudz vairāk enerģijas nekā gaisa un rites pretestība braucot līdzenumā.
Nekādas nopietnas zinātniskas apspriešanas te nevajag, bet spēku gan. Kā krieviski saka: сила есть, ума не надо.

http://www.bikecalculator.com/ rekur kaut vai paspēlējies te ar kalkulatoru pamainot kalna slīpumu un te arī redzēsi, kas vajadzīgs, lai ilgi brauktu kalnā.

Vēl gribu piemetināt, ka braukt kalnā pedāļi ar spēku jāgriež cauri visam pilnam pedāļu apgriezienam, kamēr līdzenumā uzmin pāris pedāļu apgriezienus un tad ripo, ripo un ripo. Līdz ar to kalnā kājas piekūst ļoti ātri, inerces nav, atpūsties nevar ne sekundi.

Last edited by 436 (01.12.2016 15:41:51)

Avatar

By ptsns 01.12.2016 16:45:33

Member · 1,175 comments

Man patīk braukt ar pareizu sazobi, tā lai sēžot uz beņķa var uzmīties kalnā, lai nav jāstāv kājās un jālauž klaņi.

Piemēram, mēs braucām 14km garā kalnā ar vidējo 6-7% es salēdzos 34-32 un ar kadenci 100-110 kalna vidū jau apdzinu tos, kas,  kalna sākumā, kājās stāvot, aizgāja man garām.

Avatar

By Lauric 01.12.2016 17:20:39

Member · 705 comments

Man pašlaik teorija ar praksi neiet kopā.Kāpēc ir tā,ka potenciāli vājāks braucējs kalnā uzbrauc jūtami ātrāk,taču finišā nav tik ātrs.Kā saka-garnjak!Ok,bet kāpēc tas kalna minējs tajā pašā laikā pa taisno nevar paskriet,ja tā W/kg attiecība tik laba?

Avatar

By mpb 01.12.2016 17:36:24

Member · 892 comments
Lauric wrote

Man pašlaik teorija ar praksi neiet kopā.Kāpēc ir tā,ka potenciāli vājāks braucējs kalnā uzbrauc jūtami ātrāk,taču finišā nav tik ātrs.Kā saka-garnjak!Ok,bet kāpēc tas kalna minējs tajā pašā laikā pa taisno nevar paskriet,ja tā W/kg attiecība tik laba?

tāpēc, ka plakanā posmā ir maza nozīme tam, cik ir w/kg. tur nozīme daudz lielāka ir absolūtajiem vatiem.


Tikai izsaku savu privāto viedokli

Avatar

By Papuass 01.12.2016 17:38:55

Member+ · 2,978 comments
mpb wrote

tāpēc, ka plakanā posmā ir maza nozīme tam, cik ir w/kg. tur nozīme daudz lielāka ir absolūtajiem vatiem.

Precīzāk - kg nav nozīme, bet gan aerodinamikai. Smagākam rumpim gan ir lielāks priekšas laukums, bet to var labi kompensēt lielāka jauda.

Avatar

By Huligāns 01.12.2016 17:50:21

Member · 963 comments

Kalnā braukt ar ko MTB vai asfaltnieku ? tur ir divi dažādi velo


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By JanisRo 01.12.2016 18:00:11

Member · 559 comments

bez pretenzijām uz profesionālismu/patieso viedokli:

piem ātrajam kalnā braucējam hipotētiski jauda P=500W; masa m= 70kg. P/m = 7.14 w/kg
Ātrajam plaknes braucējam P=600w, m=90kg; P/m = 6.66 w/kg. Kalnā neiet, pa gludo iet, jo dzīvsvars nekur nav jāceļ un jauda tomēr ir lielāka kā mazajam. Kaut kā tā.


Kāpēc tad jūs braucat ar to riteni, ja jūs visu laiku krītat? (© dakteris)

Avatar

By DZ 01.12.2016 19:05:08

Member · 3,501 comments

Profesionāla atbilde bija fizikas stundā smile


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Inars 01.12.2016 19:31:58

Member+ · 1,303 comments

Gribi labi braukt kalnā, tur arī trenējies.
Attiecīgi, pēc tavām domām vājākajam, kurš spēj uzbraukt kalnā, jādodas trenēties grupā - iesākumā atsēdēt un varbūt kādreiz arī vilkt.
Kā redzam no izcilajiem, daļa patiesības slēpjas arī iedzimtībā.

Avatar

By 436 01.12.2016 19:42:17

Member · 822 comments
Lauric wrote

Man pašlaik teorija ar praksi neiet kopā.Kāpēc ir tā,ka potenciāli vājāks braucējs kalnā uzbrauc jūtami ātrāk,taču finišā nav tik ātrs.Kā saka-garnjak!Ok,bet kāpēc tas kalna minējs tajā pašā laikā pa taisno nevar paskriet,ja tā W/kg attiecība tik laba?

Vājāks vai stiprāks braucējš ir relatīvi un nesalīdzināmi jēdzieni. Tāpēc arī ir garņaki, sprinteri, razģeļšiki, ģeņeraļšiki utml. Katra braucēja priekšrocības izpaužas attiecīgā trasē- garajos kalnos, īsos stāvos pauguros līdzenumos utml. Tāpēc arī tava teorija neiet kopā ar praksi.

Avatar

By DZ 01.12.2016 21:33:22

Member · 3,501 comments

Daudz te muļķības sarakstītas.
Kalnā neuzvar w/kg. ja paskatāmies kalnā braucējus, tad var atšķirt 3 tipus. Pirmie ir tādi, kā mazie kolumbieši, spāņi. SVer zem 60Kg un kāpj kalnos pīpējot. Jose Rujano Unibet.com laikā brauca ar alumīnija Canyon, jo tik mazus no karbona vienkārši neražoja. Svēra viņš zem 50Kg. Tad ir tādi, kā Froome, Kontadors, Wiggins, Šleki, Ulrihs, kuri sver 60-70Kg, ir universāli, tāpēc arī cīnās par kopējo uzvaru daudzdienās. Tad ir tādi kā Armstrongs un īpaši jāizceļ Indurains, kuri sver ļoti daudz priekš kalnā braucēja, taču viņu spējas turēt lielu jaudu ilgstoši ir nepārspējama. Labi kalnā braucēji nav tikai jaudas un svara attiecību cipari, bet taktiska cīņa ar konkurentiem un savu prātu. Kalnā var uzvarēt 10-15 braucēji, bet uzvar tas, kurš ilgāk izcieš sāpes un nepadodas. Bieži šādu motivāciju var panākt ar dzelteno krekliņu, kā piemērs Voecklers 2012. gadā, kas katrā kalnu etapā ar visām pasaules sāpēm sejā tomēr izcīnīja 4. vietu kopvērtējumā.
Sprintā arī neuzvar kopējā jauda. Uzvar tas, kurš var sakārtot savu prātu tā, lai pēc nobrauktiem 200Km varētu pēdējos 2 kilometrus nobraukt tuvu kilovatam grūstoties ar citiem braucējiem un pēdējos 200-300 metru laikā iegriezt vēl vairāk. Tur atkal ir diva veida sprinteri, tādi kā Kavendišs, Caleb Ewan, tas pats mūsu Vainšteins, kuri ir augumā mazi, spēj izgriezt relatīvi lielu jaudu, tajā pat laikā nezaudējot ātrumu vēja pretestības dēļ. Tad ir tādi kā Greipels, Kitels, Degenkolbs, tas pats Kirsipuu kuri griež par 300-400w vairāk, nekā Kavendišs, taču lielu daļu no tā pazaudē vēja pretestības dēļ. Protams, kā minēju viss ir galvā, jo ne visi spēj braukt lecu pie pleca ar 70Km/h. Kā Kavendišs pats teica - testos viņš ir viduvējs braucējs, taču tests nav finiša līnija.
Kas attiecas uz atsevišķo startu, tad tur daudzi speciālisti arī labi brauc kalnos, tieši tā iemesla dēļ, ka spēj ilgstoši turēt augstu jaudu. Arī Cancellara un Martins var ļoti labi uzbraukt kalnā ja tas ir nepieciešams. Kira ir viens no labākajiem gregariem kalnā braucējiem.
Klasikas braucēji arī ir smagi un spēcīgi. Tādi, lai pakaļa nemētātos braucot pa bruģi. No klasikas speciālistiem uzreiz jāizceļ Magnus Backstaedt, kurš svēra tuvu 100Kg un tehniku lauza regulāri, taču tīrais spēks ļāva uzvarēt klasikas. Kalnā šādi braucēji nebrauc vispār.
Tāpēc es bieži ar ironiju attiecos pret tiem treneriem, kas skatās uz jaudas cipariņiem, kaut kādus grafikus liek priekšā un stāsta visādu tuftu. Paskatoties uz audzēkņiem, visiem svars tāds, ka jāsāk būtu ar 10% ķermeņa masas nomešanu, nevis jaudas cipariem. Un arī tad, kad masa būs nomsta nezaudējot jaudu, uzvarēs nejau tas, ar labāku jaudas un masas attiecību, bet tas, kas ziemā ir viens pats veicis garus un sūrus treniņus badā, salā un pilnīgā izmisumā kā tikt līdz siltumam. Tieši tādi braucēji arī vasarā uzvarēs, jo spēs pieciest visas grūtības līdz galam. Viss ir galvā.

Last edited by DZ (01.12.2016 21:36:36)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Spoks 01.12.2016 23:11:46

Member · 287 comments

Es arī par šito ilgi biju domājis. Mazliet skaidrāks palika.


Katrai vāverei savi rieksti!

Avatar

By hardrock 02.12.2016 09:16:52

Member · 98 comments

DZ, ja būtu poga "LIKE" tad nospiestu smile

Avatar

By rpriede 02.12.2016 09:30:43

Member · 95 comments

DZ, respect ! Interesanti palasīt bija. Pat pieseivoju to tekstu savā cycling info mapītē smile

Avatar

By Ģirts_MTB 02.12.2016 09:31:56

Member · 319 comments

DZ ir pacenties! Prieks lasīt smile

Avatar

By mataev 02.12.2016 09:33:37

Member · 94 comments

Kaspar, cepur' nost. Visu salika pa plauktiņiem.

Last edited by mataev (02.12.2016 09:34:12)

Avatar

By Velomens 02.12.2016 12:37:54

Member+ · 1,681 comments
DZ wrote

... bet tas, kas ziemā ir viens pats veicis garus un sūrus treniņus badā, salā un pilnīgā izmisumā kā tikt līdz siltumam. Tieši tādi braucēji arī vasarā uzvarēs, jo spēs pieciest visas grūtības līdz galam. Viss ir galvā.

Starp visām gudrībām, beidzot saprātīgi vārdi, kurus gan neņem galvā neviens treneris.
Še Tev programmiņa, paminies uz trenažiera, pavingro siltumiņā, kad paliks siltāks drīkstēsi iziet ārā, izbraukt aplīti, ja nelīs lietus.


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By aspms* 02.12.2016 13:33:59

Member · 2,079 comments
DZ wrote

Tāpēc es bieži ar ironiju attiecos pret tiem treneriem, kas skatās uz jaudas cipariņiem, kaut kādus grafikus liek priekšā un stāsta visādu tuftu. Paskatoties uz audzēkņiem, visiem svars tāds, ka jāsāk būtu ar 10% ķermeņa masas nomešanu, nevis jaudas cipariem. Un arī tad, kad masa būs nomsta nezaudējot jaudu, uzvarēs nejau tas, ar labāku jaudas un masas attiecību, bet tas, kas ziemā ir viens pats veicis garus un sūrus treniņus badā, salā un pilnīgā izmisumā kā tikt līdz siltumam. Tieši tādi braucēji arī vasarā uzvarēs, jo spēs pieciest visas grūtības līdz galam. Viss ir galvā.

Tad jau tevis nosauktās riteņbraukšanas zvaigznes starpsezonā nepareizi trenējas tanī Tenerifē, Kanārijās utml., jāsūta šos uz Latviju pasaldēties un pamocīt badā...
Treneru vārdus, kuri stāsta tuftu, lūdzu studijā!


www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.

Avatar

By kurjers 02.12.2016 14:07:57

Local.Auth · 1,399 comments

Kas to būtu domājis,..pat es gribu uzteikt Kaspara teikto. Par ziemas braukšanu piekritu,..bet kapec vini brauc pa tenerifeem,..kanarijam,..tamdeļō ka to atļauj finanses.


[url=]www.avekurjers.lv[/url]

Avatar

By DZ 02.12.2016 14:20:35

Member · 3,501 comments
aspms* wrote

Tad jau tevis nosauktās riteņbraukšanas zvaigznes starpsezonā nepareizi trenējas tanī Tenerifē, Kanārijās utml., jāsūta šos uz Latviju pasaldēties un pamocīt badā...
Treneru vārdus, kuri stāsta tuftu, lūdzu studijā!

Profiem sezona tā īsti nekad nebeidzas. Pēdējās gonkas oktobrī, pirmās jau janvārī, februārī. Nesezona ir atpūtai, jo formu panāk ar daudzdienu sacensībām vai smagiem treniņiem vienatnē kalnos. Nevis braucot saulītē ar čaļiem un dzerot kafiju ik pēc 30Km.
Tā, kā Latvijā sezona beidzās septembrī un sākas aprīlī, tad starpsezonā ir jātrenējas. Protams, treniņi kādam, kuram ir ambīcijas uzvarēt būs savādāki, nekā tiem, kuri skalojas pa pakaļu sēnenēs, tāpēc ja tagad visi sāks februārī, martā braukt pa 500Km nedēļā, puse aprīlī nespēs vispār pabraukt.
Man nemaksā par reklāmu, lai es noliktu, vai tieši pretēji - izceltu kāda trenera teikto. Bet vienu gan varu pateikt - lai treneris attiecīgajā sporta veidā būtu kompetents, viņam būtu jābūt sasniegumiem attiecīgajā sporta veidā, jo plika teorija sportā ir nulles vērtībā.

Last edited by DZ (02.12.2016 14:22:43)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By aspms* 02.12.2016 15:16:26

Member · 2,079 comments
DZ wrote

Man nemaksā par reklāmu, lai es noliktu, vai tieši pretēji - izceltu kāda trenera teikto. Bet vienu gan varu pateikt - lai treneris attiecīgajā sporta veidā būtu kompetents, viņam būtu jābūt sasniegumiem attiecīgajā sporta veidā, jo plika teorija sportā ir nulles vērtībā.

Reklamēšana būtu, ja Tu uztaisītu topiku ar tādu info  jaunumu sadaļā aiz paša vēlēšanās vai par samaksu. big_smile Te vari droši atbildēt tāpat kā uz jebkuru citu jautājumu. Kuri ir riteņbraukšanas treneri Latvijā ar sasniegumiem?

Last edited by aspms* (02.12.2016 16:02:43)


www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.

Avatar

By parazutis 02.12.2016 15:45:36

Member+ · 757 comments

Ir dzirdēts, ka Raivis Belohvoščiks neesot bijis slikts braucējs