27.5/27.5+ Vs 29

Avatar

By 436 25.01.2016 13:10:59

Member · 822 comments
NETTO wrote

Tikai pie vienādas ciskas 29" būs atrāks

Klāsti vaļā savu fiziku. Lielāks ātrums būs tikai pieliekot pedāļiem lielāku jaudu un uzlabojot aerodinamiku. Nekādi lielāki rati vai smagāki pārnesumi te ne velna nepalīdzēs.

Ciska un efektīva uzsēde un basta!

Avatar

By DZ 25.01.2016 13:13:16

Member · 3,499 comments

Viss ļoti vienkārši - vienādas specifikācija 29 rati būs smagāki, smagāka rotējošā masa, tātad lēnāks paātrinājums. Tāpat pie vienādas specifikācijas rati nebūs tik stingri kā mazāka izmēra rati.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By JanisRC 25.01.2016 13:20:56

Member · 544 comments
ginca23 wrote

Pasaules labākais vecis Nino brauc ar 650b, varbūt tomēr viss slēpjas ciskās.

Pie auguma 1.73


Avatar

By aidzhers 25.01.2016 14:42:19

Member · 57 comments
436 wrote
NETTO wrote

Tikai pie vienādas ciskas 29" būs atrāks

Klāsti vaļā savu fiziku. Lielāks ātrums būs tikai pieliekot pedāļiem lielāku jaudu un uzlabojot aerodinamiku. Nekādi lielāki rati vai smagāki pārnesumi te ne velna nepalīdzēs.

Ciska un efektīva uzsēde un basta!

Tīri ģeometriski rites pretestība ir zemāka. Īpaši jau grantenes "trepē", saknēs u.t.t. Uzbraucot kalnā izbuksēšnas iespēja samazinās, kas īpaši svarīgi cilvēkim ar lielāku svaru un krietni stipru cisku (personīgā pieredze). Piekrītu, ka paātrinājumu iegūt grūtāk, bet vajag ņemt vērā arī to, ka inerce tieši par tik pat ir lielāka, un kompensē ielikto lielāko spēku paātrinoties.

Avatar

By DZ 25.01.2016 15:02:59

Member · 3,499 comments

Rites pretestība ir lielāka, jo lielāks saķeres laukums.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Ansis 25.01.2016 16:50:19

Member++ · 3,678 comments
DZ wrote

Rites pretestība ir lielāka, jo lielāks saķeres laukums.

Saķeres laukums būs vienāds 26", 27,5", 29" un, ja vēlaties, 36" riepai.
Tas tāpēc, ka riepai, iespiežoties dziļāk, saķeres laukums S pieaug akurāt līdz vērtībai, lai spiediens riepā p, reizināts ar saķeres laukumu S, līdzsvarotu velo plus braucēja smaguma spēku:
S*p = g*(m+M)
Lielāka rata labāka ripošana slēpjas tur, ka laukums S vairāk veidojas garenvirzienā, tātad ir vajadzīgs mazāks iespiediens riepā. Ir vienādojumi, kas saista iespiedienu ar rites pretestību.
Man no laikiem, kad 29" idejas pirmorez parādījās forumā, ir burvīgi aprēķini skaitļos par augstāk rakstīto.

Avatar

By raiter 25.01.2016 17:15:20

Member+ · 3,344 comments
ginca23 wrote

Pasaules labākais vecis Nino brauc ar 650b, varbūt tomēr viss slēpjas ciskās.

Labākie nav rādītājs, jo bieži vien brauc nevis ar to ko grib, bet ar to ko sponsors liek braukt. Bet taisnība - visu nosaka ciska.

Par galveno tēmu, pilns forums un tīkls pierakstīts. 
Man personiski 29-nieks joprosjām šķiet kā autobuss, bet esmu pieradis. Ja brauktu tikai XCO un teh trases, varbūt arī skatītos uz 27,5. Bet tā maratoniem lielie rati ir ok.
Piekritīšu vairumam, ka 29er būs lielāka velo izvēle, lielāka detaļu )dakša, rati, riepas) izvēle un pieejamība, kā arī pēc laika vieglāk tikt vaļā.

Ja vien neesi 1.55 augumā, tad ar pareizo 29er rāmja (un iznesuma) izmēru, viss brauks pa skaisto.

Paprasi vēl viedokli forumā lietotājam Aspms* , jo viņš pēc 1 sezonas ar 27.5, nez kāpēc to grib mainīt.


Avatar

By NETTO 25.01.2016 19:53:55

Banned · 43 comments

Ko tauta saka par šitādu aizmugures ģeometriju, it īpaši rajona pie "gaiļa', tāds baigais trīstūris, bez nekadiem izliekumiem, tur, kur stiprinās "gailis"

FluxBB bbcode tests

Avatar

By raiter 25.01.2016 20:07:40

Member+ · 3,344 comments

Ģeometrija kā jau ģeometrija, katrs ražotājs izdomā savu.

Izliekumi uz leju parasti tiek veidoti lai pasargātu rāmi no ķēdes sišanās pret to.  Šajā gadījumā ķēde fiziski būs tuvu rāmim (īpaši uz mazajiem zobratiem), attiecīgi dauzīs rāmi, brauksi grabēdams, un teorētiski bojāsi gan rāmi gan ķēdi. .


Avatar

By suugoi 25.01.2016 20:09:25

Member+ · 1,469 comments

Dodu vienu ātrumu no savas kasetes, ka šis lietotājs ir šeit iepriekš bijis pazīstams kā trollis smile


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By NETTO 25.01.2016 20:29:47

Banned · 43 comments
raiter wrote

Ģeometrija kā jau ģeometrija, katrs ražotājs izdomā savu.

Izliekumi uz leju parasti tiek veidoti lai pasargātu rāmi no ķēdes sišanās pret to.  Šajā gadījumā ķēde fiziski būs tuvu rāmim (īpaši uz mazajiem zobratiem), attiecīgi dauzīs rāmi, brauksi grabēdams, un teorētiski bojāsi gan rāmi gan ķēdi. .

Tiešām ražotajs var tādu lažu uztaisīt ričukam par 2k eur , 2015 gada modelim ?

Avatar

By čukča 25.01.2016 20:35:15

Member+ · 607 comments
suugoi wrote

Dodu vienu ātrumu no savas kasetes, ka šis lietotājs ir šeit iepriekš bijis pazīstams kā trollis smile

Es jau domāju, kur viņš pazudis. Lūzeris atkal fantazē. Šī diskusija ir bezjēdzīga, jo skopulis atkal nožmiegsies un neko nenopirks.

Avatar

By NETTO 25.01.2016 20:39:27

Banned · 43 comments

Treks arī pilnīgi taisns, vai tad pat treks plataja galā nav aizdomājies par ķēdes sišanos pret rāmi ?

FluxBB bbcode tests

Avatar

By aspms* 25.01.2016 21:04:30

Member · 2,079 comments

Nav jau Gerkena ātrumkārba, kapēc lai tur kaut kas sistos?


www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.

Avatar

By NETTO 25.01.2016 21:09:44

Banned · 43 comments
aspms* wrote

Nav jau Gerkena ātrumkārba, kapēc lai tur kaut kas sistos?

Iperiekšējam jau arī x1, tad kapēc lai sistos ?

Avatar

By FOX 25.01.2016 21:12:09

Member+ · 5,295 comments

Nu tad secinam, ka nekas nesitās. Pieļauju, ka šīs problēmas atrisināšana beidzot Tev ļaus izdarīt pareizo izvēli!


TREK Supercaliber

Avatar

By raiter 19.02.2018 11:55:22

Member+ · 3,344 comments

Šeit lielisks salīdzinājums ar plusiem un mīnusiem 29er pret 27.5.

https://www.youtube.com/watch?v=NRao78e … e=youtu.be