Velo un Rīgas sabiedriskais transports- tēmas turpinājums

Avatar

By Plavinskis 10.01.2012 12:47:05

Member · 88 comments

Kā jau solīju, informēju par notikumu, kas aizsākās ar 3.janvāra incidentu attīstību.

Vakar biju Rīgas domē un esmu vienojies par to, ka ir iespēja uzstāties ar ziņojumu par velosipēdu pārvadāšanas Rīgas pilsētas sabiedriskajā transportā problēmu (kā tādu, pēc būtības) nākamajā Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē.

Līdz ar to aicinu tos, kam ir argumentēti ieteikumi, viedokļi par šī jautājuma (velo pārvadāšana Rīgas sabiedriskajā transportā tā, lai tas būtu iespējams, ja dikti vajag un pārāk neapgrūtinātu citus transporta lietotājus) iespējamajiem risināšanas paņēmieniem, neturiet sveci zem pūra un padalieties komentāros vai uz e-pastu: redaktors@virums.lv.


Nekaa personiiga... :)

Avatar

By makaroni 10.01.2012 13:12:54

Member · 921 comments

Skanēs jocīgi, bet ņemot vērā, ka ir daudzi iedzīvotāji, kas darīs pat pašas stulbākās lietas, ja tas nav aizliegts (ar tekstiem, kā "a kur rakstīts, ka nevar?"), noteikti vajag uzreiz domāt par SAPRĀTĪGĀM atrunām.

Pretējā gadījumā, tas tiks atstāts to ziņā, kas nesaprot šos jautājumus un radīsies neloģiskas, neiespējamas, vai nevienozīmīgi skaidrojamas prasības. (Aka. tādas, kā jau zināmās - viss velo jāietin plēvē, vai pārvietošanās ar "gājēju ātrumu").

Kā savu ideju varētu ierosināt ierobežojumu pēc pasažieru skaita. Tagad mums viss ir moderni un elektroniski. Ja sākot no galapunkta reģistrēto e-talonu skaits pārsniedz piem. autobusam norādīto vietu skaitu, vadītājam varētu dot TIESĪBAS paskatīties, nu ja galīgi pilns, palūgt gaidīt nākamo autiņu.
*Tiesības neielaist nenozīmē, ka sasniedzot šo skaitu noteikti jāaizliedz iekāpt, bet vadītājam ir tādas tiesības, ja kāds auns savu mudbike sagrib stūķēt pārpildītā busā.
*Skaitīšanu varētu nomest pa nullēm biežāk (piem. lielās pieturās, kur daudzi izkāpj).

Pieļauju, ka tai ir daudz trūkumu, vai pretrunu, par kurām padomāt. Skaits un precīzi nosacījumi būtu praktiski jāizvērtē.
Tikai mans pieticīgais viedoklis...

Avatar

By ska 10.01.2012 13:27:58

Member · 403 comments

Manuprāt doma ar tām plēvēm nav nemaz tik slitka. Ja tantēm smalkajos apavos un apģērbos tas nepatīk, tad pret to būs grūti cīnīties. Ja vēlies pārvietot ričuku, sab. transportā, tad izvlelc no somas savu plēvīti un brauc.
121-231-large.jpg
Ņemot vērā, ka parastam pilsētas komuterim, man tai skaitā, ir līdzi mugursoma, slēdzene, remonta komplekts, pumpis, tad šādu štelli nevar būt lielas problēmas paņemt arī. Varētu veikali pat pārdot plēvītes, kas ir līdzīga principa kā vienreizlietojamie plēves mēteļi - uzvelc, kad līst, beidzoties lietum, izmet.

Last edited by ska (10.01.2012 13:28:20)

Avatar

By makaroni 10.01.2012 15:20:39

Member · 921 comments
ska wrote

Manuprāt doma ar tām plēvēm nav nemaz tik slitka. Ja tantēm smalkajos apavos un apģērbos tas nepatīk, tad pret to būs grūti cīnīties. Ja vēlies pārvietot ričuku, sab. transportā, tad izvlelc no somas savu plēvīti un brauc.
http://www.vaidasbicycles.com/img/p/121-231-large.jpg
Ņemot vērā, ka parastam pilsētas komuterim, man tai skaitā, ir līdzi mugursoma, slēdzene, remonta komplekts, pumpis, tad šādu štelli nevar būt lielas problēmas paņemt arī. Varētu veikali pat pārdot plēvītes, kas ir līdzīga principa kā vienreizlietojamie plēves mēteļi - uzvelc, kad līst, beidzoties lietum, izmet.

Nu ja ir līdzi tāds komplekts, tad elementārākās problēmas iespējams novērst un no sliktiem laikapstākļiem arī pasargāties - tad sabiedriskais nav aktuāls. Tas nebūt nav "parasta" komutera, bet drīzāk starppilsētu pārbrauciena komplekts. Parastajam labākajā gadījumā, bez slēdzenes būs mini lietus virsjaka. Man jau nopietnais lietus mētelis sarullēts ir 8x15cm cilindrs ~ 300..500gr un līdzi ņemu tikai kad 100% sola lietu. Mugursomu ņemu, kad kaut ko pārvadāju, tāpēc lieka vieta tur it tikai pašam svarīgākajam.

Mans risinājuma variants - nodrošināt katrā sab. transportā, teiksim vienu šādu pārvalku un izsniegt nopērkot velo/bagāžas biļeti.
Velosipēda biļete tomēr dārga, bet vietu un svaru viņš aizņem mazāk par vienu cilvēku. Vismaz tā cena sevi attaisnos.

Last edited by makaroni (10.01.2012 15:23:46)

Avatar

By Rats 10.01.2012 21:33:32

Member · 261 comments

Ausaiņiem domē vajag ieteikt šo UN nevajag jau neko dižu no jauna izdomāt! Šādi to dara rietumu kaumiņi un ir labi (galvenais, LAI RITEŅA NOVIETOŠANA UZ PLATFORMAS IR BEZMAKSAS)!!! Par tām plēvēm vispār vajag aizmirst! Padomājiet, kā to pateikt tūristam!!!! ....vēl var spiest uz to, ka Rīga būs kultūras galvaspilsēta!!!:
ato-un-Welo.jpg

Last edited by Rats (10.01.2012 21:40:58)

Avatar

By KasparsZ 10.01.2012 22:41:46

Member · 473 comments

Par pēdējo - liekas izmaksas un drauds satiksmes drošībai - ne velti mūsdienās NCAP veic arī gājēju drošības testus - diez vai šādas formas "purngals" automašīnai iegūtu kaut vienu zvaigzni big_smile

Nesaprotu, kas vainas vienkāršai plēvei, ko pie šofera varētu iegādāties kopā ar divriteņa pārvietošanas biļeti. smile Birokrātu izdomātā problēma - atrisināta smile


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By xrs 10.01.2012 23:58:50

Member · 200 comments

un te tantuks pie stūres aizdomājas...nenobremzē... un paņem dibenā, priekšā stāvošo 15 maršruta trolejbusu. Un tam visam pa vidu Tavs karbona velo (ar cauro riepu).

Last edited by xrs (10.01.2012 23:59:38)


Auto pulēšana, salona ķīmiskā tīrīšana , lukturu pulēšana, keramiskais pārklājums, pirmspārdošanas sagatavošana
caroscar.lv

Avatar

By bonys 11.01.2012 01:02:50

Member+ · 721 comments

Ap to laiku, kad šo ieviesīs velosipēdam būs jau OCTA un KASKO, tapēc apdrošinātāji tev atlīdzinās...


mtbgarkalne.lv

Avatar

By KKTK 11.01.2012 01:26:57

Member+ · 2,298 comments
bonys wrote

Ap to laiku, kad šo ieviesīs velosipēdam būs jau OCTA un KASKO, tapēc apdrošinātāji tev atlīdzinās...

Kāds sakars ar velo OCTA vai KASKO? Jau tagad vainīgais ar auto visu maksā, arī ja pa vidu ir velo.

Avatar

By Papuass 11.01.2012 11:59:33

Member+ · 2,974 comments

Saskaņā ar CSN neko tamlīdzīgu Rats ieteiktajam pie autobusa stiprināt nedrīkst. Vajag padomāt, kāpēc tā, un vai nu aizmirst šo ieteikumu, vai mainīt CSN.

Avatar

By Ivars_ 11.01.2012 13:36:51

Member · 175 comments

Varbūt man paveicās, bet vienu reizi nācās izmantot rs pakalpojumus velo transportēšanai. Jo biju labi nolicis uz acīm un celis kādas divas reizes lielāks kļuvis, tā ka pastaigāt pat nevarēju. Protams tas notika ap 6 vakarā kad sabiedriskais ir pilns līdz malām. Tapēc pasēdēju parkā līdz 8 ar aukstu ūdens pudeli pie ceļa. Tad arī mierīgi bez nekādām problēmām iekliboju autobusā un aizbraucu mājās. Protams uzmanību pievērsa, bet laikam vairāk pārsistam celim, netīram un nedaudz asiņainam kreklam nekā veļukam. Pat piedāvāja apsēsties...
Es nezinu cik debīlam būtu jābūt lai šādā situācijā sēdinātu ārā no transporta.
p.s. tāda iespēja kā zvans draugiem lai atbrauc pakaļ ar auto pēc manis tika izmantota, bet tieši todien kā sazvērējušies visi varēja atbraukt tikai ap 10 vakarā...

Avatar

By versatile 11.01.2012 17:16:50

Member · 229 comments

Izskatās pēc RS PR departamenta atbildes gājiena: http://www.tvnet.lv/zinas/kriminalzinas … i_sievieti

Avatar

By raiter 11.01.2012 17:44:26

Member+ · 3,346 comments

Nu, izrādās ka Plāvinska akcija sākusies: lietā liek ne vien netīru velo, bet arī kannu ar degvielu un dod pa seju kontrolierēm smile

http://www.tvnet.lv/zinas/kriminalzinas … i_sievieti


Avatar

By KKTK 11.01.2012 19:56:54

Member+ · 2,298 comments

Daži desmiti Ls teātra pasūtīšanai un RS uz kādu gadu atkal var neko nedarīt šinī jautājumā.

Avatar

By KasparsZ 11.01.2012 20:47:08

Member · 473 comments

Smieklīgi, kā kontrolieris var zināt, ka kannā atrodas degviela? Cik zinu, kannas var izmantot dažādiem šķidrumiem....


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By Uldis17 11.01.2012 23:20:29

Member · 337 comments

Baigi izcelts - "netīru velosipēdu", nevis vienkārši velosipēdu. Protams, lai būtu attaisnojums kāpēc negribēja laist. Jā, kannā arī varēja būt jebkas. Bet nu tā kā vecis roku pacēlis tad viņu vajag apkakāt par visu iespējamo ne tikai par kontrolieres piekaušanu. Un nepiekāva vienkārši kontrolieri - sievieti, bet sievieti pirmspensijas vecumā! Nu, vo' tādi ir tie velosipēdisti, jūs vēl gribat lai viņus laiž sab. transportā iekšā.
Un kas tas par noteikumu - nedrīkst pārvadāt degvielu? Kur tādu parasts mirstīgais var izlasīt? Ja atvērta kanna, tad ok - "smakojoša", bet ja ciet, tad kas zin un saož kas tur vispār iekšā?
Ak, dies'...


Pedal to the Metal

Avatar

By Rats 11.01.2012 23:33:41

Member · 261 comments

Jocīgi! Amerikāņi var, zviedri, dāņi, briti arī var, bet latvieši nevar. Tad jau mums grūtības ar auto vadītāju prasmi un šauru pierīti!!!!
Tā plēve ir vienkārši stulbi neērti un arī atobusu salonā arī diez ko ērti nebūs!!! Uzkabini priekšā un brauc ar sabiedrisko smaidīdams!!!!!


KasparsZ wrote

Par pēdējo - liekas izmaksas un drauds satiksmes drošībai - ne velti mūsdienās NCAP veic arī gājēju drošības testus - diez vai šādas formas "purngals" automašīnai iegūtu kaut vienu zvaigzni big_smile

Nesaprotu, kas vainas vienkāršai plēvei, ko pie šofera varētu iegādāties kopā ar divriteņa pārvietošanas biļeti. smile Birokrātu izdomātā problēma - atrisināta smile

Avatar

By cello 13.01.2012 20:13:56

Local.Auth · 4,686 comments

FIXIE-buss.jpg

Avatar

By ddaina 14.01.2012 00:20:55

Member+ · 245 comments

atvainojos par iespraukšanos tēmā, kur visi gudri runā - bet vai cello piedāvātajā variantā kādā pieturā neaiznesīs rāmi ar visiem velo? es iedomājos 15. trolejbusa maršrutu...

Avatar

By karbonwheel 14.01.2012 10:19:39

Member · 185 comments
ddaina wrote

atvainojos par iespraukšanos tēmā, kur visi gudri runā - bet vai cello piedāvātajā variantā kādā pieturā neaiznesīs rāmi ar visiem velo? es iedomājos 15. trolejbusa maršrutu...

   Nu tur ir vieta kur trositi piemest un ap rami, pa gabalu vismaz liekas, tapec ja negaidis ar lielo knaibli pietura veluku nenocels... bet sads variants prasa no vaditaja biku lielaku pacietibu... Diemzel RS ir maz pacietigu vaditaju.. ceru ka pagaidam...

Avatar

By KasparsZ 14.01.2012 12:30:28

Member · 473 comments

Pirms guldīt naudu tādās interesantās investīcijās, sākumā jānoskaidro cik tad reāli būtu to izmantotāju. Tajās valstīs, kurās tad arī ir tas aprīkojums to tad arī varbūt normāli izmanto, bet ja skan runa tikai par cauru riepu/pārrautu ķēdi, tad, manuprāt, tāds pasākums nav vajadzīgs, ir tikai jārod iespēja pie šofera iegādāties to plēvi ar ko apsegt veļuku. Šaubos, vai Rīgā ir kāds cilvēks, kas uz darbu ar autobusu brauc līdz, piemēram, Bolderājai un tad vēl ar riteni atlikušos 500 metrus. Rīgā ir ļoti labs sabiedriskā transporta pārklājums, lai tā darīt nevajadzētu.


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By cello 14.01.2012 16:32:54

Local.Auth · 4,686 comments
ddaina wrote

atvainojos par iespraukšanos tēmā, kur visi gudri runā - bet vai cello piedāvātajā variantā kādā pieturā neaiznesīs rāmi ar visiem velo? es iedomājos 15. trolejbusa maršrutu...

Aiznesīs noteikti,jo arī no privātmāju garāžām nes,no auto jumtiem nes...tādi mazie meža dīvainīši mēs te dzīvojam wink

Avatar

By Velomens 14.01.2012 18:12:14

Member+ · 1,681 comments

Patiesībā neredzu šeit problēmu. Mums tak visiem ir ģimene, draugi, radi, kuriem var raidīt SOS signālu - atbrauks, savāks un aizvedīs mājās. smile


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By wrongway 14.01.2012 18:36:35

Member+ · 1,695 comments

Patiesībā šķiet, ka neviens šeit neizprot jautājuma būtību.
Attēlos redzamos risinājumus izmanto tikai vietās, kur riteņbraucēju kustība ir regulāra.
Tātad, tur kur cilvēki ar velo atbrauc no mājas līdz autobusam, un tad ar autobusu brauc uz darbu, piemēram.
Rīgā šāds risinājums noteikti ir nepieciešams Bolderājas virzienā.

Gadījumos, kad tehnisku, vai veselības problēmu dēļ, riteņbraucējam nākas izmantot sab. tr. nevajadzētu celt traci, jo šādi gadījumi nav bieži.
Un, ja godīgi, netraucē vairāk kā bērnu ratiņi vai invalīdu ratiņi.
Turklāt, arī riteņbraucējs ar saviem nodokļiem ir samaksājis, par iespēju izmantot sabiedrisko transportu.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By novērotājs 14.01.2012 19:33:54

Member+ · 1,908 comments
Velomens wrote

Patiesībā neredzu šeit problēmu. Mums tak visiem ir ģimene, draugi, radi, kuriem var raidīt SOS signālu - atbrauks, savāks un aizvedīs mājās. smile

VISIEM nu noteikti nav draugi (radi), ar mašīnām+veloturētājiem un brīvu laiku jebkurā vajadzīgā momentā. Gan jau zināmai daļai jātiek galā pašu spēkiem.

Avatar

By Devil_Inside 14.01.2012 20:21:59

Member · 437 comments

Radus/draugus/paziņas jau nevajag ar auto, kur nu vēl ar velo turētājiem aprīkotiem. Pietiek, ja kāds var aizdot Ls 10 taksim. Ar to pietiek, lai visu Rīgu šķērsām pārbrauktu. Noņemt priekšējo ratu un ielocīt velo bagažniekā var pat sedaniem, bet daudzām takšu firmām ir arī busiņi.

Avatar

By Rats 14.01.2012 20:58:53

Member · 261 comments
wrongway wrote

Patiesībā šķiet, ka neviens šeit neizprot jautājuma būtību.
Attēlos redzamos risinājumus izmanto tikai vietās, kur riteņbraucēju kustība ir regulāra.
Tātad, tur kur cilvēki ar velo atbrauc no mājas līdz autobusam, un tad ar autobusu brauc uz darbu, piemēram.
Rīgā šāds risinājums noteikti ir nepieciešams Bolderājas virzienā.

Gadījumos, kad tehnisku, vai veselības problēmu dēļ, riteņbraucējam nākas izmantot sab. tr. nevajadzētu celt traci, jo šādi gadījumi nav bieži.
Un, ja godīgi, netraucē vairāk kā bērnu ratiņi vai invalīdu ratiņi.
Turklāt, arī riteņbraucējs ar saviem nodokļiem ir samaksājis, par iespēju izmantot sabiedrisko transportu.

NEVAJAG  STUMILĒT IDEJU PAR "PLĒVI"!!!!!
LATVIJĀ BIROKRĀTI DZĪVO PĒC PRINCIPA - IZSLĒDZAM VISUR GAISMAS, JO TAS IR DĀRGI UN AR LIKUMU PIESPIEŽAM VISIEM STAIGĀT AR BĀKUGUNI UZ GALVAS UN JA NAV BĀKUGUNS, TAD SODAM UN NEVIS RADAM INFRASTRUKTŪRU!!!!

PIEMĒRAM, ASV Origonas štata pilsētīņā Eugene, neskatoties uz autobusa maršrutu visiem busiem ir iespēja uzlikt uz priekšējās platformas vai paņemt iekšā autobusā, kas tikai ir normāli. Šos priekus ASV izbaudīju 4 gadu garumā. Autobusu kompānija pat speciāli aicina pasažierus ņemt līdzi velosipēdus - Bring Your Bike on the Bus! Tur KATRS pasažieris ir draugs kompānijai, jo atnes naudiņu un vēl stāsta citiem - cik labi ir braukt kopā ar velo ar tiem mūsu pilsētas autobusiem!!!

Rīgas Satiksme dara to pilnīgi pretēji - mums tie pasažieri nav vajadzīgi un pie di..as ko viņi tur saka par mums!

šet info mazliet: http://www.ltd.org/search/showresult.ht … 3af8e26270

Paskaties video youtubā: http://www.youtube.com/watch?v=fWx_PBqa … _embedded#!

Ja nav velo platfoma ārpus autobusa, tad tagad to var arī ienest autobusā, ievērojot noteikumus:

Skaties video: http://www.youtube.com/watch?v=tmCYi383 … r_embedded
Noteikumi:
1. Check to see if there is room.
As the EmX vehicle approaches, scan the bus to see if there is room on board. Up to three bikes are permitted on the vehicle. If it is too crowded to board safely, you will need to wait for the next bus.

2. Let other riders board first.
Wait for other riders to exit and enter the bus before you board.

3. Board through the door with the bike symbol.
Designated bike spaces are located inside the left rear door of each EmX bus. Only board EmX through doors displayed below:

If other riders are occupying the area displaying the bike symbol, you may politely request that they move from the area so that you can store your bike.

Important reminders

    Bikes are allowed on EmX only if there is room, so if all bike spaces are full or if the vehicle is too crowded to board safely, you must wait for the next EmX vehicle. Consider taking your trip before or after rush hour, parking your bike at the station, or using a compact folding bike instead.
    Always yield priority seating areas to seniors and people with disabilities.
    No part of your bike should block the stairwells or aisles.
    Maintain control of your bike and take care not to brush it against others. Do not use a kickstand. Keep your bike as clean as possible.
    If you have a collapsed folding bike, you may store it under your seat. Please don't block the aisles with your collapsed bike.
    Children under the age of 12 bringing bikes on EmX must be accompanied by an adult.
    Always walk your bike in station areas, transit centers, and pedestrian corridors.

Last edited by Rats (15.01.2012 11:09:37)